Tuesday 13 March 2012

Cinta ? Love ?

Apa tu cinta ? Banyak yang tertanya tanya kn. . This is what i know about love ~ 


Cinta merupakan anugerah yang tak ternilai harganya dan itu di berikan kepada makhluk yang paling sempurna iaitu manusia. 
Cinta tidak dapat diucapkan dengan kata-kata, tidak dapat dideskripsikan dengan bahasa apa pun. Cinta hanya dapat dibaca dengan bahasa cinta dan juga dengan perasaan. 
Cinta kita dapat belajar untuk menghargai sesama, serta berusaha untuk melindungi orang yang kita cintai, apa pun yang akan terjadi pada kita. 
Saat kamu sudah menemukan seseorang yang begitu berharga buat kamu, jangan pernah lepaskan dia! Namun adakalanya cinta begitu menyakitkan, dan satu-satunya jalan untuk menunjukkan cintamu hanyalah merlekan dia pergi. 
Bila cinta kita tak terbalas, kita akan merasa bahwa kita adalah orang paling malang dan kita akan kehilangan gairah hidup. 
Cinta itu penuh pengorbanan, kepahitan, keindahan dan kehangatan. 
Cinta….  Sesuatu yang murni, putih, tulus dan suci

Cinta itu bukanlah bagaimana kita dapat mencintai, menyayangi dan menerima dengan sempurna.. Tetapi cinta itu adalah bagaimana kita dapat menerima yang tidak sempurna itu & membuatkannya sempurna di mata kita. .

Jika kita mencintai seseorang, kita pasti akan mendoakannya ..
Cintailah dia atas dasar siapa dia sekarang & bukan dia sebelumnya ..
Bercinta sememangnya senang, dicintai juga senang. . Tetapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itu sememangnya sukar untuk diperoleh.

Menghargailah apa yang ada pada diri kita sekarang.. Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika anda masih ingin mencuba.
Jangan sesekali menyerah, jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih menyayangi & masih tidak dapat melupakannya.

When you are truly in love, you will know it. 
Remember, life is what you make of it and if you make it good then you will get the most out of your time 








1 comment:

  1. jom join segmen sy.. http://ceriteladysempoy.blogspot.com/2012/03/segmen-jom-main-follow-follow_17.html

    ReplyDelete